Veel gestelde vragen

Bij Flitsschool schoolfotografie kies je voor kwaliteit en service. Wij doen meer dan alleen op een knopje drukken. Wij ontzorgen de school, maken een passende planning, leveren studio kwaliteit schoolfoto’s en zorgen ervoor dat dit in ieder huishouden past.

Kinderen blij

Ouders blij

School blij

Wij blij

Flitsschool

Veel gestelde vragen

U kunt gebruik maken van het onderstaande formulier om contact met ons op te nemen.

Wij maken 3 verschillende portretfoto’s van elk kind individueel en daarnaast ook een klassenfoto. De foto’s worden gemaakt in een ontspannen sfeer om de kinderen op hun gemak te stellen en de beste resultaten te krijgen. We zorgen ervoor dat de kinderen netjes staan/zitten en begeleiden hen tijdens het fotograferen.

Er zijn geen specifieke kledingvoorschriften, maar we raden aan om comfortabele en nette kleding te dragen waarin het kind zich prettig voelt.

Als een kind afwezig is op de dag van de schoolfoto, organiseren we meestal een inhaaldag op een later moment. Als dit niet mogelijk is, neem dan contact met ons op voor een alternatieve oplossing.

Na de schoolfoto dag ontvangen ouders/verzorgers een inlogkaartje waarmee zij de foto’s online kunnen bekijken en bestellen. Je kunt verschillende fotopakketten en formaten kiezen, en je hebt de mogelijkheid om extra afdrukken of digitale bestanden te bestellen.

Na het plaatsen van een bestelling duurt het doorgaans 2 tot 3 werkdagen voordat de afgedrukte foto’s worden geleverd. Digitale foto’s zijn dezelfde dag beschikbaar.

Ja, wij bieden de mogelijkheid om broertjes en zusjes samen op de foto te zetten, mits ze op dezelfde school zitten. Dit kan vooraf worden afgesproken met de school of op de dag zelf, afhankelijk van de planning.

Ja, naast afgedrukte foto’s bieden wij ook de mogelijkheid om de foto’s digitaal te kopen. Dit kan handig zijn als je de foto’s zelf wilt afdrukken of delen met familie en vrienden.

Alle foto’s die niet worden besteld, worden na een bepaalde periode uit ons systeem verwijderd in overeenstemming met de privacywetgeving. We bewaren geen foto’s zonder toestemming.

Wij nemen privacy zeer serieus. De foto’s worden opgeslagen in een beveiligde omgeving en alleen ouders/verzorgers met een persoonlijke inlogcode hebben toegang tot de foto’s van hun kind. We delen nooit foto’s zonder toestemming en voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, zoals de AVG.

We doen ons best om de best mogelijke foto’s te maken, maar als je toch niet tevreden bent, neem dan contact met ons op zodat we samen naar een gepaste oplossing kunnen zoeken

Betalingen verlopen via onze beveiligde online bestelomgeving. We accepteren de meest gangbare betaalmethoden, zoals iDeal.

Ja, we bieden verschillende mogelijkheden voor fotobewerking, zoals het aanpassen van de achtergrond. Dit kan je aangeven bij het plaatsen van je bestelling.

Ja, wanneer de school kiest voor een actieperiode, kun je gebruik maken van gratis verzending. De foto’s worden dan na de actieperiode op school geleverd en mee naar huis gegeven met je kind. Wil je de foto’s liever thuis laten bezorgen? Dan kun je daarvoor kiezen, maar dan komen er wel verzendkosten bij.

Super vervelend, maar helaas gebeurt dit wel eens. Stuur ons een mailtje, dan lossen we het keurig voor je op. Wij zorgen ervoor dat je snel nieuwe foto’s ontvangt.

Zodra je de bestelling hebt geplaatst, gaat deze direct in productie bij ons drukbedrijf. Helaas is het daarna niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen.

Nee, wij werken samen met een extern drukbedrijf gevestigd in Rotterdam. We drukken de foto’s niet zelf, en daarom is het niet mogelijk om de bestelling bij ons af te halen.

Jazeker! Wij zijn ontzettend blij met jouw hulp. Daarom krijg je van ons 25% korting op jouw bestelling als dank voor je inzet tijdens de schoolfoto dag.

Nee! Wij nemen de volledige planning voor de fotodag uit handen. Zo hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Nee, wij retoucheren dit niet standaard. Maar als je ons een mailtje stuurt met de inlogcode vóórdat je een bestelling plaatst, kunnen we dit voor je aanpassen. Zorg er wel voor dat je nog geen bestelling hebt geplaatst, want dan kunnen we geen wijzigingen meer aanbrengen.