Algemene voorwaarden

Versie: 13 januari 2024

Definities

In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.

1.1. Flitsschool: de eenmanszaak van Joyce van Puijvelde, gevestigd te Beek, Spaubeekerstraat 93, onder KvK-nummer 66070686.

1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten en/of producten van Flitsschool afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld.

1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
Voorbeeld: scholen.

1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Voorbeeld: ouders van kinderen die schoolfoto’s bestellen.

1.5. Partijen: Flitsschool en Klant.

1.6. Opdracht: de opdracht die Klant geeft aan Flitsschool om een of meerdere diensten te verlenen.

1.7. Overeenkomst: de overeenkomst gesloten tussen Partijen.

Voorbeelden van overeenkomsten zijn, maar dit is niet beperkt tot: de overeenkomst op afstand en/of de overeenkomst van opdracht.

1.8. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen Flitsschool en Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat Flitsschool en Consument tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (denk aan telefoon of internet).

1.9. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

1.10. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.11. Dag: kalenderdag.

1.12. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat Klant of Flitsschool in staat stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.

1.13. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
Voorbeeld: foto’s die digitaal geleverd worden.

1.14. Materiële drager: een fysieke gegevensdrager waar informatie kan worden opgeslagen.
Voorbeelden: een USB-stick, DVD, of CD.

1.15. Fysiek product: een tastbaar product, zoals een foto-afdruk.

1.16. Schoolfotografie: de dienst die Flitsschool levert aan Zakelijke klant, waarbij ze pas- en groepsfoto’s maakt van kinderen die zitten op Zakelijke klant.

Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen Flitsschool en Klant;
  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);
  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan Klant ter beschikking gesteld dat deze door Klant op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal Flitsschool vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden. Daarnaast maakt zij bekend dat deze Algemene Voorwaarden op verzoek digitaal of op een andere manier zullen worden verstuurd.

2.4. Partijen kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden, als zij dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.

2.5. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat indien een opdracht verleend is met het oog op Joyce van Puijvelde, zij de uitvoering van de opdracht niet zelf hoeft te verrichten.

2.7. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, indien een opdracht met oog op Joyce van Puijvelde is verleend, en ze komt te overlijden, haar erfgenamen geen verplichting hebben om de belangen van Klant na haar overlijden te behartigen.

Aanbod & offertes

3.1. Het aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten en/of zaken.

3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden Flitsschool niet.

3.3. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld. Een aanbod op een website / in een webshop is zo lang geldig als dat staat aangegeven.

3.4. Als Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

3.5. Opdrachten worden schriftelijk door de Klant bevestigd. Wanneer Klant er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat Flitsschool begint met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere mondelinge afspraken binden Flitsschool pas nadat deze schriftelijk door de Flitsschool zijn bevestigd.

Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant het aanbod of de offerte van Flitsschool heeft aanvaard en Klant heeft voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Flitsschool bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat Flitsschool Consument een bevestiging van de overeenkomst verstrekt op een duurzame gegevensdrager. Die bevestiging sturen moet Flitsschool doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde informatie, voor zover Flitsschool deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en de verklaring van Consument zoals genoemd in artikel 12.16.

4.3. Zolang Flitsschool niet heeft bevestigd dat zij de aanvaarding van het aanbod of de offerte heeft ontvangen, dan mag Consument de overeenkomst ontbinden.

4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen als dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.

Tarieven

5.1. Alle tarieven die Flitsschool hanteert zijn in euro’s en zijn vermeld exclusief eventuele overige bijkomende kosten, zoals bijvoorbeeld, maar dit is niet beperkt tot: reiskosten.

5.2. Tarieven worden exclusief btw gecommuniceerd naar School, en inclusief btw naar Ouders.

5.3. Alle tarieven die Flitsschool hanteert die op haar website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Flitsschool te allen tijde wijzigen.

5.4. Wijzigt Flitsschool haar tarieven wanneer de overeenkomst al is gesloten, dan mag Consument de overeenkomst ontbinden indien de tariefwijziging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt.

5.5. Flitsschool mag meerkosten in rekening brengen indien zij door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, aanvullend werk moet verrichten dan Partijen eerder zijn overeengekomen. Flitsschool geeft een opgave met de (geschatte) meerkosten. Heeft Klant bezwaar tegen de aanvullende werkzaamheden waarvoor de meerkosten gelden, dan heeft Klant het recht om deze aanvullende werkzaamheden te weigeren. Klant is echter wel gehouden de betaling van de oorspronkelijk overeengekomen opdracht te voldoen.

5.6. Vorig lid geldt ook voor bij te bestellen foto’s (digitaal/fysiek).

Betaling

6.1. Betaling dient in geval van betaling op factuur, binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan.

6.2. De vergoeding die Flitsschool aan Consument vraagt voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt ten hoogste de kosten van het gebruik daarvan voor Flitsschool, tenzij het verboden is om de kosten van gebruik door te rekenen naar Consument.

6.3. Zakelijke klant moet de betaling zonder opschorting voldoen.

6.4. Zakelijke klant mag geen betaling(en) verrekenen.

6.5. Indien Zakelijke klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan is Zakelijke klant van rechtswege in verzuim.

6.6. Indien Consument niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt hij twee keer door Flitsschool in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen.

6.7. Wanneer Zakelijke klant in verzuim is, of wanneer de betaling door Consument uitblijft na de eerder genoemde betalingsherinneringen, dan is Klant de wettelijke (handels)rente verschuldigd en dan mag Flitsschool de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat voor Zakelijke klant uit minstens € 40 en is Zakelijke klant zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

6.8. Betaalt Klant niet (volledig) of niet tijdig, dan kan Flitsschool de (resterende) werkzaamheden ter uitvoering van de overeenkomst opschorten, of besluiten fysieke producten en/of digitale inhoud niet te leveren.

6.9. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van betaling van Klant zijn de verplichtingen van Klant tegenover Flitsschool onmiddellijk opeisbaar. Ook mag Flitsschool haar werkzaamheden opschorten of de overeenkomst beëindigen.

Uitvoering van opdrachten

Algemeen

7.1. Flitsschool voert een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van Flitsschool mag worden verwacht.

7.2. Flitsschool voert een opdracht naar eigen inzicht uit.

7.3. Klant moet de instructies van Flitsschool opvolgen zodat Flitsschool de opdracht naar eigen inzicht kan uitvoeren.

7.4. Flitsschool heeft een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting. Dat betekent dat Flitsschool zich inspant om een resultaat te behalen, maar niet kan garanderen dat ze dit resultaat behaalt.

Leveren van informatie en gegevens door Klant

7.5. Klant zorgt ervoor dat hij alle relevante informatie en gegevens waarvan hij begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan Flitsschool.

7.6. Stelt Klant de gevraagde informatie en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag Flitsschool haar werkzaamheden opschorten.

7.7. Kosten die opgelopen worden doordat gevraagde informatie en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor Klant.

7.8. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie en gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

Derden

7.9. Flitsschool mag haar werkzaamheden (gedeeltelijk) uitbesteden aan derden.

7.10. Flitsschool is niet aansprakelijk voor schade aangericht door derden, tenzij dit aan haar is toe te rekenen.

Digitale inhoud & fysieke producten

Digitale inhoud (zoals digitale foto’s)

8.1. Digitale inhoud moet aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst. Daarnaast moet de digitale inhoud geschikt zijn voor elk bijzonder door Consument gewenst gebruik dat Consument Flitsschool uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst heeft meegedeeld en dat Flitsschool heeft aanvaard.

8.2. Klant kan zich niet beroepen op dat digitale inhoud niet aan de overeenkomst voldoet wanneer Klant bij het sluiten van de overeenkomst er uitdrukkelijk van in kennis werd gesteld dat een specifiek kenmerk van de digitale inhoud afweek van de redelijke verwachtingen van Klant en Klant die afwijking bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk en afzonderlijk heeft aanvaard. Voorbeeld: Bestelt Klant een digitale foto via een digitale omgeving, dan gaat Klant akkoord met de digitale foto zoals deze getoond wordt in de digitale omgeving.

8.3. Wanneer digitale inhoud niet aan de overeenkomst voldoet, dan heeft Klant alsnog recht op nakoming van de overeenkomst. De kosten daarvan zijn voor Flitsschool. Klant moet Flitsschool eerst in gebreke stellen en een redelijke termijn voor nakoming geven.

8.4. Klant heeft het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor Flitsschool onevenredige kosten geeft.

8.5. Wanneer digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heeft Consument, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht om de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heeft Consument in de volgende gevallen:

  1. Beantwoording aan de overeenkomst als bedoeld in artikel 8.4 is onmogelijk of onevenredig;
  2. Flitsschool komt de overeenkomst niet kosteloos na nadat Consument Flitsschool in gebreke heeft gesteld zoals genoemd in artikel 8.3;
  3. Er blijkt een gebrek te zijn, ondanks de poging van Flitsschool om de digitale inhoud te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
  4. Het gebrek is zo ernstig dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;
  5. Flitsschool heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat Flitsschool de digitale inhoud niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor Consument aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;
  6. Flitsschool heeft verklaard of uit de omstandigheid blijkt dat Flitsschool de digitale inhoud niet zal leveren.

Zakelijke klant mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden in dezelfde gevallen hierboven in dit lid genoemd.

8.6. Consument mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden in de volgende gevallen:

  1. Vorig lid sub F;
  2. Wanneer Partijen zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten van de overeenkomst duidelijk blijkt, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel is voor Consument en Flitsschool verzuimt de digitale inhoud vóór of op dat tijdstip te leveren.

8.7. Ontbindt Klant de overeenkomst volgens het bepaalde in dit artikel, dan moet Klant dat schriftelijk doen.

8.8. Wanneer Consument de overeenkomst ontbindt of Flitsschool haar prijs dient te verminderen omdat de digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaalt Flitsschool Consument alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf de datum waarop Flitsschool in kennis is gesteld van de beslissing van Klant zich te beroepen op het recht van prijsvermindering of op ontbinding van de overeenkomst.

Fysieke producten (zoals foto-afdrukken)

8.9. Artikel 8.1, 8.3 t/m 8.6, en 8.8 zijn ook van toepassing op fysieke producten.

8.10. Klant kan zich niet beroepen op dat een fysiek product niet aan de overeenkomst voldoet wanneer Klant dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Bestelt Klant een foto-afdruk via een digitale omgeving, dan gaat Klant akkoord met het afdrukken van de foto zoals deze getoond wordt in de digitale omgeving.

8.11. Beantwoordt een fysiek product niet aan de overeenkomst, dan kan Klant eisen:

  1. aflevering van het ontbrekende, tenzij aflevering onmogelijk is of dit niet van Flitsschool gevergd kan worden;
  2. herstel van de producten, tenzij herstel onmogelijk is of dit niet van Flitsschool gevergd kan worden;
  3. vervanging van de producten, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de producten na het tijdstip dat Klant redelijkerwijs met ongedaanmaking rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat u niet als zorgvuldig schuldenaar voor behoud ervan heeft gezorgd.

8.12. De kosten uit vorig lid kunnen niet bij Klant in rekening worden gebracht.

8.13. Herstel of vervanging kan niet van Flitsschool gevergd worden indien de kosten daarvan niet in verhouding staan met de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die Klant toekomt. Daarbij wordt gelet op: de waarde van de producten indien deze aan de overeenkomst zouden beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor Consument veroorzaakt.

8.14. Indien bij de koop van een fysiek product door Consument Flitsschool niet binnen een redelijke tijd nadat Flitsschool daartoe door Consument schriftelijk is aangemaand, aan de verplichting tot herstel van de afgeleverde producten heeft voldaan, dan mag Consument het herstel door een derde laten doen. De kosten daarvan zijn voor Flitsschool.

8.15. Bij de koop van een fysiek product door Consument stelt Consument de producten ter beschikking aan Flitsschool voor herstel of vervanging. Flitsschool neemt de producten op haar kosten terug. Consument hoeft niet te betalen voor normaal gebruik van de te vervangen producten in de periode voor de vervanging.

8.16. Als aanvulling op artikel 8.5, heeft Consument pas de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden of de prijs te laten verminderen indien:

  1. herstel of vervanging niet mogelijk is;
  2. herstel of vervanging niet van Flitsschool gevergd kan worden; of
  3. Flitsschool de overeenkomst niet binnen redelijke tijd nakomt.

In geval dat een fysiek product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heeft Zakelijke klant, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de overeenkomst te ontbinden, maar dat heeft Zakelijke klant alleen in de gevallen hierboven in dit lid genoemd.

8.17. Consument mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden of de prijs laten verminderen als Flitsschool het herstel of de vervanging niet voltooid heeft, of indien van toepassing, niet voltooid heeft zoals genoemd in artikel 8.14.

8.18. Op fysieke producten zijn de garantiebepalingen van de leverancier van toepassing.

Levering

8.19. Flitsschool levert een digitale inhoud of een fysiek product binnen de aangegeven levertermijn.

8.20. Voldoet Flitsschool niet aan de levertermijn, dan moet Klant Flitsschool een redelijke levertermijn geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoet Flitsschool niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan mag Klant de overeenkomst ontbinden.

8.21. Als plaats van levering geldt het (e-mail)adres dat Klant aan Flitsschool kenbaar heeft gemaakt.

8.22. Klant is zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.

Verzetten van schoolfotografie

9.1. Zakelijke klant kan schoolfotografie alleen verzetten mits er plaats is in de agenda van Flitsschool, en mits dit verplaatst wordt naar hetzelfde schooljaar als dat de originele datum was gepland.

9.2. Indien er geen plek is in de agenda van Flitsschool en/of de schoolfotografie verzet wordt naar een ander schooljaar, dan is artikel 13.2 van overeenkomstige toepassing.

9.3. Het staat Flitsschool vrij om schoolfotografie te verzetten, zonder schadevergoeding aan Zakelijke klant verschuldigd te zijn.

Geheimhouding

10.1. Flitsschool is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Opdracht van Klant heeft verkregen. Informatie geldt in elk geval als vertrouwelijk als dit door Klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

10.2. Geheimhouding geldt niet (meer) indien de betreffende informatie:

  1. al openbaar of algemeen bekend is (geworden);
  2. niet vertrouwelijk (meer) is;
  3. niet gedurende de overeenkomst aan Flitsschool bekendgemaakt is; en/of
  4. op andere wijze door Flitsschool is verkregen.

10.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht is opgelegd aan Flitsschool. Flitsschool is in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd aan Klant. Ook kan Klant de overeenkomst dan niet ontbinden.

10.4. Flitsschool zorgt ervoor dat de derden/leveranciers die Flitsschool ten behoeve van Klant inschakelt of waaraan Flitsschool haar werk uitbesteed, ook verplicht zich te houden aan dit artikel.

Overmacht

Flitsschool

11.1. Flitsschool hoeft haar verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.

11.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, computerstoringen, ziekte, stakingen, protesten, onverwachte wegwerkzaamheden, apparatuur dat kapot gaat, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.

11.3. Klant wordt zo spoedig mogelijk door Flitsschool op de hoogte gesteld van de overmachtsituatie.

11.4. In geval van overmacht zoekt Flitsschool samen met Klant een passende oplossing, al dan niet om de overeenkomst alsnog na te komen.

11.5. In geval van overmacht is Flitsschool niet tot vergoeding van schade gehouden.

11.6. In geval van overmacht heeft Zakelijke klant geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

11.7. In geval van overmacht heeft Zakelijke klant geen recht zijn verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

Klant

11.8. Is er sprake van overmacht bij Klant, dan dient Klant dit zo spoedig mogelijk te melden aan Flitsschool.

11.9. Wanneer Klant schoolfotografie wil verzetten vanwege een pandemie of epidemie, maar overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, dan mag Flitsschool de schade die zij lijdt door de verzetting in rekening brengen. Dit kan in de vorm van het in rekening brengen van haar op dat moment huidige uurtarief voor de ingeplande uren.

Herroepingsrecht

Algemeen

12.1. Consument mag de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen herroepen.

12.2. De bedenktijd gaat bij digitale inhoud in op de dag dat de overeenkomst op afstand wordt gesloten. De bedenktijd gaat bij fysieke producten in op de dag waarop Consument, of een door Consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, de fysieke producten heeft ontvangen. Indien Consument meerdere fysieke producten heeft besteld in één bestelling, dan gaat de bedenktijd in wanneer Consument, of een door Consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, de laatste fysieke producten heeft ontvangen.

12.3. Wanneer Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan meldt hij dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1), of op een andere ondubbelzinnige wijze aan Flitsschool.

12.4. Flitsschool stuurt na melding van herroeping Consument zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.

12.5. Flitsschool vergoedt alle betalingen door Consument gedaan, binnen 14 dagen vanaf de dag dat Consument de herroeping meldt, met inbegrip van leveringskosten.

12.6. Flitsschool maakt voor betalingen bedoeld in artikel 12.5 gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door Consument is gebruikt, tenzij Consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Consument hierdoor geen kosten heeft.

12.7. Flitsschool is bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 12.5 niet verplicht bijkomende kosten te betalen indien Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door Kluivers Interieur aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering heeft gekozen.

12.8. Consument zendt zo snel mogelijk de fysieke producten terug, in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de herroeping.

12.9. Consument dient in geval van herroeping zelf de kosten van retour te betalen.

12.10. Consument zendt de fysieke producten terug met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Flitsschool verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

12.11. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij Consument.

Verplichtingen van Consument tijdens de bedenktijd

12.12. Consument zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met de fysieke producten en de verpakking. Hij zal de fysieke producten slechts uitpakken of gebruiken op zo’n manier die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van de fysieke producten vast te stellen.

12.13. Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van de fysieke producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de fysieke producten die verder gaat dan genoemd in vorig lid.

12.14. Consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de fysieke producten als Flitsschool hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitzonderingen

12.15. Het herroepingsrecht geldt niet voor Zakelijke klant.

12.16. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd (digitale foto’s), en:

  • voor zover de nakoming van de overeenkomst is begonnen;
  • voor zover de overeenkomst voor Consument een betalingsverplichting inhoudt;
  • wanneer de nakoming is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van Consument;
  • Consument heeft verklaard dat Consument afstand doet van het herroepingsrecht; én
  • Flitsschool Consument een bevestiging heeft verstrekt zoals genoemd in artikel 4.2.

12.17. Consument heeft geen herroepingsrecht in geval van de levering van volgens specificaties van Consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Tussentijdse beëindiging

Opzegging

13.1. Partijen mogen de overeenkomst allebei door opzegging, indien gewenst met onmiddellijke ingang, beëindigen. Indien de opzeggende partij de hoedanigheid heeft van Consument, dan wordt artikel 12 in acht genomen.

De overeenkomst voor het leveren van digitale foto’s en/of foto-afdrukken kan niet tussentijds opgezegd worden, behalve als artikel 12 van toepassing is.

13.2. Flitsschool behoudt in geval van opzegging van een overeenkomst door Zakelijke klant, recht op betaling van het volgende:

  • Indien binnen 3 tot 2 maanden voor de afgesproken datum wordt opgezegd: € 500 excl. btw.;
  • Indien binnen 2 maanden tot 1 maand voor de afgesproken datum wordt opgezegd: € 1.000 excl. btw;
  • Indien binnen 1 maand voor de afgesproken datum wordt opgezegd: € 1.500 excl. btw.

Daarnaast heeft Flitsschool altijd aanspraak op de reeds door haar gemaakte onkosten en/of eventueel op aanvullend naar redelijkheid vast te stellen loon.

Ontbinding

13.3. Partijen mogen de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen, behalve als de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk is.

13.4. Flitsschool behoudt in geval van ontbinding van een overeenkomst door één van Partijen op grond van vorig lid altijd aanspraak op betaling zoals genoemd in lid 2 van dit artikel.

13.5. Indien de overeenkomst ontbonden wordt op grond van lid 3 van dit artikel, en Klant op moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, dan zullen deze prestaties geen voorwerp van ongedaanmaking zijn.

Schadevergoeding

13.6. Flitsschool hoeft geen schadevergoeding te betalen wanneer zij een overeenkomst met School ontbindt of opzegt.

  1. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten

14.1. Flitsschool is alleen aansprakelijk voor schade die aan Flitsschool is toe te rekenen.

14.2. Flitsschool is niet aansprakelijk voor schade doordat zij van door Consument gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie of gegevens is uitgegaan.

14.3. Flitsschool is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor kleurafwijkingen van foto’s op niet-gekalibreerde beeldschermen.

14.4. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.

Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke klant

15.1. Artikel 14 is ook van toepassing op Zakelijke klant.

15.2. Flitsschool is tegenover Zakelijke klant alleen aansprakelijk voor schade die Zakelijke klant lijdt indien deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

15.3. Indien Flitsschool aansprakelijk is voor enige schade, dan is Flitsschool tegenover Zakelijke klant slechts aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  1. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;
  2. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van Flitsschool aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan Flitsschool toegerekend kunnen worden;
  3. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Zakelijke klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

15.4. Flitsschool is tegenover School niet aansprakelijk voor indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van Flitsschool. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

15.5. Zakelijke klant vrijwaart Flitsschool ter zake van aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door Flitsschool ten behoeve van Zakelijke klant zijn uitgevoerd.

15.6. Indien Flitsschool aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, vermeerderd met het eigen risico. Wanneer een (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag ontbreekt, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Intellectuele eigendomsrechten

16.1. Flitsschool behoudt zich, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van het intellectueel eigendomsrecht.

16.2. Klant mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Flitsschool de door Flitsschool gemaakte foto’s verveelvoudigen, openbaar maken of op een andere manier ter kennis van derden brengen, tenzij anders overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst.

16.3. De intellectuele eigendomsrechten die rusten op door Flitsschool gemaakte foto’s blijven bij Flitsschool en worden niet overgedragen aan Klant.

16.4. Foto’s die niet besteld zijn door Klant, mogen nooit verveelvoudigd of openbaar gemaakt worden door Klant.

16.5. Door Flitsschool geleverde foto’s mogen voor onbepaalde tijd gebruikt worden.

16.6. Klant mag de geleverde foto’s alleen privé gebruiken (denk bijvoorbeeld aan, maar dit is niet beperkt tot: de door Flitsschool geleverde foto’s posten op privé social media kanalen, het maken van privé-kopieën voor fotoalbums, thuisdecoratie, bidprentjes, en cadeau’s voor familie en vrienden).

16.7. De door Flitsschool geleverde foto’s mogen niet aangepast/bewerkt/bijgesneden worden, behalve wanneer door Flitsschool gecommuniceerd wordt op welke manier dat mag.

16.8. Het is u niet toegestaan om enig intellectueel eigendomsrecht of licentie uit een met Flitsschool gesloten overeenkomst aan derden over te dragen of te geven, behalve wanneer Flitsschool schriftelijk toestemming geeft en die derde eventueel een vergoeding betaalt aan Flitsschool.

16.9. Tenzij de gevolgen daarvan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid, is het u zonder voorafgaande toestemming van Flitsschool niet toegestaan door Flitsschool geleverde foto’s te gebruiken of verder te laten uitwerken, en de licentie komt te vervallen:

  1. indien Klant zijn betalingsverplichtingen niet of niet volledig nakomt of op een andere manier in gebreke bent;
  2. indien de Opdracht voortijdig wordt beëindigd zoals genoemd in artikel 12 of 13;
  3. in geval van de faillissement van Klant, tenzij de intellectuele                      eigendomsrechten volledig aan u zijn overgedragen.

16.10. Flitsschool dient vermeld te worden wanneer Klant de geleverde foto’s openbaar maakt, tenzij anders overeengekomen.

16.11. Bij inbreuk op het auteursrecht heeft Flitsschool recht op een vergoeding van het gebruikelijke honorarium voor een dergelijke vorm van gebruik. Flitsschool verliest door het recht op de genoemde vergoedingen niet haar recht op enige aanvullende schadevergoeding.

16.12. Flitsschool zal de door haar gemaakte en geleverde foto’s alleen gebruiken om te tonen op de online bestelpagina voor Klant, tenzij anders overeengekomen.

Klachten

17.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat Klant een gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Flitsschool.

17.2. Indien een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan u geen beroep meer doen op eventuele prijsvermindering, herstel, vervanging, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.

17.3. Flitsschool beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat Photography by Spanjer binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan u weten wanneer u een antwoord kan verwachten.

17.4. U dient Flitsschool in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen, behalve als het redelijk is als Flitsschool meer tijd nodig heeft om de klacht op te lossen.

17.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

17.6. Bent u als Consument niet tevreden met het voorstel voor een oplossing met betrekking tot een online afgesloten overeenkomst tussen ons, dan kunt u een klacht indienen via het ODR platform van de Europese Commissie.

Overige bepalingen

18.1. Op de rechtsverhouding tussen ons is het Nederlands recht van toepassing.

18.2. We zullen pas een beroep op de rechter doen nadat wij ons tot het uiterste hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.

18.3. Flitsschool is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Flitsschool zendt de gewijzigde voorwaarden tijdig toe aan Klant.

18.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan u, dan treden de wijzigingen tegenover u in werking wanneer u de wijziging is medegedeeld.

18.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.

18.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen wij in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.

Bijlage 1

Modelformulier voor herroeping

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Aan:
Flitsschool
Spaubeekerstraat 93
6191 HN Beek
info@flitsschool.nl

Ik/Wij (*) deel/delen (*) Flitsschool hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
Naam/Namen consument(en)

Adres consument(en)

Handtekening van consument(en)

[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

– B2C: Schoolfoto’s (digitaal + afdruk)

– B2B: school huurt haar in (geen kosten)